Pradėti svarbūs „VIA Baltica“ projekto įgyvendinimo darbai ‎‎

Penktadienis, 08 sausio 2021

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT), prisidėdama prie sėkmingo ypatingos valstybinės svarbos magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai rekonstrukcijos projekto įgyvendinimo, pradėjo žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.

Gruodžio 23 d. NŽT direktorius Laimonas Čiakas pasirašė pirmuosius 45 aktus dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybių teritorijose.

Pagal žemės paėmimo visuomenės poreikiams Marijampolės savivaldybėje projekto sprendinius visuomenės poreikiams bus paimami 352 (182,2882 ha ploto) privačios žemės sklypai, 50 (90,4123 ha ploto) valstybinės žemės sklypų, 9,8568 ha ploto laisvos valstybinės žemės. Šiuo projektu yra formuojami 9 kitos paskirties (naudojimo būdas – susisiekimo ir inžinerinių tinklų koridorių teritorijos) žemės sklypai.

Kalvarijos savivaldybėje visuomenės poreikiams bus paimami 276 (196,3163 ha ploto) privačios žemės sklypai, 35 (99,4003 ha ploto) valstybinės žemės sklypai, 19,2074 ha ploto laisvos valstybinės žemės. Šiuo projektu formuojama 15 kitos paskirties (naudojimo būdas – susisiekimo ir inžinerinių tinklų koridorių teritorijos) žemės sklypų.

Magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožui nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstruoti bus paimta 713 privačios ir valstybinės žemės sklypų, kurių plotas – 568,4 ha, bei 29,0642 ha ploto laisvos valstybinės žemės.

Magistralinio kelio A5 rekonstrukcija yra būtina įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projekto „VIA Baltica“ transporto koridoriui keliamus reikalavimus.

Daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „VIA Baltica“ A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo rekonstrukciją planuojama baigti iki 2026 metų. Naujasis A5 kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas atitiks tarptautinius greičio ir saugumo standartus, kurie keliami visam transeuropinio tinklo keliui E67. Įgyvendinę visus projektui keliamus reikalavimus, kelininkai tikisi, kad magistralėje pagerės susisiekimas ir eismo saugumas, važiavimo greitis bus padidintas iki 130 km/h, panaikintos visos vieno lygio sankryžos ir pervažos, sankryžos bus įrengiamos išlaikant 5 km atstumą tarp jų, o tranzitinis transportas bus atskirtas nuo vietinio.

Straipsnis skelbtas portale SA.lt