Kodėl antrieji namai Lietuvoje arba svetur? Pirkėjų patirtys
Adobe Stock nuotr.

Antrieji namai – sąvoka, kurios bene svarbiausias žodis „namai“. Juk visuomet keliaudami svetur siekiame to jausmo „kaip namie“. Lietuvoje asmeniniam poilsiui tradiciškai įsigyjamas būstas prie jūros ar sodyba prie ežero, tačiau šiandienė NT rinka diktuoja naują tendenciją – be poilsio galimybės, į antruosius namus žiūrima dar ir kaip į grąžą generuojančią investiciją. Be to, vis labiau pirkėjų žvilgsniai krypsta į šiltuosius kraštus.

Kas paskatino antruosius namus įsigyti Lietuvoje, o kuo nekilnojamojo turto pirkėjus traukia amžinai saulėtoji Tenerifė, su žurnalo „NT naujienos“ skaitytojais patirtimi sutiko pasidalyti trys lietuvių šeimos.

Skraidyti mėgsta ne visi

Kad ir kaip egzotiškai skambėtų antrųjų namų idėja šiltuosiuose kraštuose – skraidyti mėgsta, o dažnai ir gali, ne visi. Matyt, dėl šios priežasties vilnietė Monika Markevičiūtė antruosius namus įsigijo Palangos kurorte. Moteris būstą pirko kartu su tėvais, kuriems kur kas patogiau vasarą poilsiauti Palangoje nei, pavyzdžiui, leistis į tolimas keliones.

„Esminė priežastis, kodėl būstą įsigijau, tarkime, ne Nidoje, o Palangoje, – tai kainos. Nidoje jos kosminės“, – sako M. Markevičiūtė. Palanga – įperkamesnė, be to, čia galima rasti daug vietų kokybiškai pailsėti. Palanga daugeliu atvejų patrauklesnė įsigyti antruosius namus nei Kuršių nerija, kurioje susiduri su keltais, papildomais mokesčiais ir panašiai.“

Paklausus, kuo žavi Palanga ir ar nevargina poilsiautojų šurmulys vasarą, Monika netruko pasidžiaugti savo pasirinkimu. „Bėgimo takai, pušynas, paplūdimys – visa tai randu tik išėjusi iš savo namų Palangoje. Dviračiai, riedučiai, ilgosios riedlentės ir kitos populiarios aktyvaus laisvalaikio pramogos, kuriomis puikiai galima mėgautis būtent čia. Kartais net neatrodo, kad esi mieste. Žinoma, tai patirs ir nuostabių vietų atras tik tie, kurie pasirinks gyventi ir poilsiauti gerokai atokiau nuo J. Basanavičiaus gatvės.“

„Bėgimo takai, pušynas, paplūdimys – visa tai randu tik išėjusi iš savo namų Palangoj“

Pabėgti nuo lietuviškos žiemos

Vilniečių Justino Stunžėno šeima ne vienus metus atostogas leisdavo didžiausioje Ispanijos saloje – Tenerifėje, tad apsispręsti, kur bus jų antrieji namai, nebuvo sunku.

„Įsigyti būstą Tenerifėje paskatino noras lietuvišką žiemą praleisti ten, kur visada šilta. Būtent ši sala – vienintelė vieta Europoje, kurioje net ir žiemos sezonu karšta. Pagal galimybes per metus dabar Tenerifėje apsilankome maždaug kas 1–2 mėnesius bent porai savaičių“, – pasakojo J. Stunžėnas.

„Įsigyti būstą Tenerifėje paskatino noras lietuvišką žiemą praleisti ten, kur visada šilta.“

O ar svarstėte būstą, t. y. antruosius namus, įsigyti Lietuvos pajūryje? – teiraujuosi pašnekovo. „Žinoma, svarstėme, net ir vieną variantą Palangoje buvome nusižiūrėję. Tačiau, kad ir kaip žiemą savaitgaliais būtų smagu nulėkti į Palangą, vasarą čia per daug slegia komercija. Tad net ir ieškodami būsto Tenerifėje daug dėmesio skyrėme lokacijai – namus įsigijome atokesnėje salos dalyje, įsikūrėme Los Gigantes miestelyje, toliau nuo triukšmingo Los Americas kurorto (panašiai kaip pas mus Palanga) ir esame labai tuo patenkinti. Na, o jei jau pasiilgstame lietuviškos jūros, „šokame“ į kemperį ir lekiame į Karklę.“

Kita pašnekovė – kokybiškos buities mėgėja ir puoselėtoja Dalia Mauričaitė-Kalinauskienė, su šeima gyvenanti Vilniuje, žvalgosi antrųjų namų Tenerifėje, mat šioje saloje įprastai praleidžia žiemas.

„Man žiema Lietuvoje – baisus dalykas, ji nyki ir per ilgai užtrunka“, – šypsodamasi pasakoja Dalia. Be to, mūsų šalyje dar gajus įprotis, kad atostogos – tai tik vasarą, bet juk galima poilsiauti ir žiemą! O žiemoti Lietuvoje, patys suprantate, ilgu. Juk mes, lietuviai, tiek mažai gauname saulės...

Dažnai sulaukiu klausimo, kodėl domimės antraisiais namais Ispanijos saloje, o ne, tarkime, kokiame Balyje. Tiesa, Tenerifę daugelis bando palyginti su Karibais ar kitomis panašiomis salomis, kurios pernelyg nutolusios nuo Lietuvos. Tenerifė man artima tuo, kad tai yra Europos Sąjungos teritorija, laiko skirtumas – tik dvi valandos, o į Indoneziją ar JAV dažnai nepriskraidysi, plius vargina didelis laiko skirtumas. Mūsų šeimai šie aspektai yra svarbu.“

„Tenerifė man artima tuo, kad tai yra Europos Sąjungos teritorija, laiko skirtumas – tik dvi valandos, o į Indoneziją ar JAV dažnai nepriskraidysi.“

Renkantis namus saulėtoje Tenerifėje, be klimato ypatumų, Daliai, dirbančiai nekilnojamojo turto srityje, aktuali ir kokybiška būsto buitis. „Tenerifėje nėra paprasta rasti kokybiškai įrengtą būstą, kuris užtikrintų visapusišką komfortą. Nuostabus klimatas neatsvers poilsio malonumų, jei buitis kels rūpesčių, juk kiekvienas, įsigyjantis antruosius namus ir juose planuojantis praleisti veik pusmetį, svajoja apie komfortišką gyvenimą. Tad šios salos nekilnojamojo turto rinkoje matome spragą, tam tikrą mus dominančią verslo nišą, ir tai yra dar viena priežastis, kodėl pasirinkome būtent Tenerifę.“

Kad ir kur pasirinktumėte investuoti, Lietuvos pajūryje ar svetur, antrieji namai bet kuriuo atveju šiandieniame be proto skubančiame pasaulyje kaip niekada aktualūs.

Prisipažinsiu, ir aš jaučiu didelę simpatiją Tenerifei. Pastarąją žiemą ir dalį pavasario praleidau šioje amžinos vasaros saloje. Lietuviškas oras – neprognozuojamas, nebegali nuspėti, kada prasidės pavasaris ar kiek tebesitęs žiema... Tačiau, kad ir kur pasirinktumėte investuoti, Lietuvos pajūryje ar svetur, antrieji namai bet kuriuo atveju šiandieniame be proto skubančiame pasaulyje kaip niekada aktualūs. O kur juos įsigyti – kiekvienam savo!

Šaltinis: Ntnaujienos.lt. Tekstas – Tomo Grižo.