Asociacijos „Lietuvos keliai“ nariai ragina atsisakyti rusiškos ir baltarusiškos produkcijos statybų sektoriuje

Pirmadienis, 28 vasario 2022

Didžiausias šalies kelių tiesimo įmones vienijanti asociacija „Lietuvos keliai“ ragina kelių statybos, kelių priežiūros ir bendrai visą statybos sektorių atsisakyti rusiškos bei baltarusiškos kilmės gaminių, žaliavų ir produkcijos naudojimo vykdomuose projektuose ir taip stabdyti bet kokius ekonominius santykius su šiais režimais ir jų finansavimą.

„Kviečiame Vyriausybę priimti sprendimus, kurie užtikrintų visišką produkcijos, gaminių ir žaliavų atsisakymą iš agresorių“, – teigia asociacijos vadovas Šarūnas Frolenko. Anot jo, tam, kad būtų įgyvendintas šis svarbus veiksmas, neužtenka Aplinkos ministerijos sprendimo naikinti Statybos produktų sertifikavimo centro (SPSC) išduotus statybos produktų sertifikatus. SPSC nėra vienintelė įstaiga, išduodanti statybos produkcijos sertifikatus. Be to, statybos produktų sertifikatai neapima žaliavų, kurias atvežus į Lietuvą ar kitą ES šalį galima pagaminti produkciją su ES šalies sertifikatu.

„Akivaizdu, kad artimiausias laikotarpis bus sudėtingas daugeliui sektorių, su dideliais iššūkiais susidurs ir kelių statyba. Sutrikęs tiekimas ir kainų pokyčiai bus vienos didžiausių problemų, kurias patirs sektoriaus įmonės“, – sako Š. Frolenko.

Anot asociacijos vadovo, šioje sudėtingoje situacijoje labai svarbu išlaikyti atsakingų sektoriaus institucijų (atsakingų ministerijų, savivaldybių, Lietuvos automobilių kelių direkcijos) ir privataus sektoriaus solidarumą, kad būtų užtikrintas pradėtų vykdyti projektų tęstinumas ir sudarytos sąlygos įgyvendinti naujus projektus.

„Dėl projektų, kurių užsakovas ir vykdytojas yra privačios bendrovės, dėl susiklosčiusios situacijos rasti sprendimus bus paprasčiau, tačiau nerimą kelia projektai, kurių užsakovas yra valstybė ar savivaldybės. Jeigu institucijos neatsižvelgs į tai, kad dėl karo Ukrainoje jau yra pasikeitusi ekonominė realybė, ir nesiims peržiūrėti vykdomų projektų kainodaros ir terminų – nebus sprendžiama dėl kainų indeksavimo, – kelių sektoriaus, o kartu ir viso statybos sektoriaus lauktų labai pesimistinis scenarijus“, – tvirtina asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas. Anot jo, asociacija ir jos nariai tikisi, kad atsakingos institucijos pademonstruos supratingumą ir geranoriškumą, bus ieškoma ne biurokratinių kliūčių, bet sprendimo būdų.

Asociacijai „Lietuvos keliai“ priklauso 22 kelių statybos įmonės ir organizacijos, tarp kurių – didžiausios šalyje kelių statybos įmonės „Eurovia Lietuva“, „Fegda“, „YIT Lietuva“, „Kauno tiltai“ „Panevėžio keliai“, universitetas Vilnius TECH, Kauno technologijos kolegija ir kitos.

Temos: Statyba