Y kartos viešbučiai: kur apsistosime ateityje?
Dariaus Petrulaičio nuotr. (mažiausio – vos 12 kv. m – Rytų Europoje tituluojamo buto / lofto Vilniuje – interjeras).

Viena neabejotinų tendencijų, pastebimų tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje, – gyvenamojo būsto ploto mažėjimas. Sovietmečiu nusisekęs gyvenimas atsispindėjo trijų aukštų, penkių kambarių name, vėliau buvo populiarūs didžiuliai butai, kol galiausiai pasaulis suprato, kad ne dydis svarbiausia. 

Panašiai ir dėl apgyvendinimo sektoriaus – viešbučių ar dar palyginti neseniai atsiradusios trumpalaikės butų nuomos – Airbnb (gyvenamosios vietos rezervavimo sistema internete – red. past.) tendencijos. Bejausmius viešbučio kambarius po truputį keičia jaukūs ir turintys istoriją. Viešbučiai apskritai keičia savo kryptį, nerimauja, ką daryti, atsiradus Airbnb paslaugai, kuri suteikia milijonams žmonių iš viso pasaulio galimybių apsistoti ne tradiciniuose viešbučiuose, o privačiuose kito žmogaus namuose. Tačiau didžiausi ir stipriausi viešbučių tinklai tokie nebūtų, jei nesugebėtų prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos ir vartotojų poreikių.

 

Pokyčiai viešbučių sektoriuje

Dar 2014-ųjų pabaigoje „Hilton“ pranešė apie planuojamo naujo prekės ženklo „Canopy“ atsiradimą, keičiančio tradicinio viešbučio formatą. Kol kas šis prekės ženklas intensyviai plėtojamas JAV, tačiau po truputį skverbiasi ir į Europą – naujo formato „Canopy by Hilton“ viešbučiai duris jau atvėrė Islandijos sostinėje Reikjavike bei Didžiojoje Britanijoje. Sveikas maistas, nemokami dviračiai ar visą parą veikianti sporto salė – tai, ką pradėjo siūlyti inovatyvūs viešbučiai, norintys prisitaikyti prie šiuolaikinio žmogaus gyvenimo įpročių. Daugumai žinomas viešbučių tinklas „Marriott“, įsigijęs kitą prekės ženklą „Starwood“, tapo didžiausiu pasaulyje viešbučių prekės ženklu, apimančiu 30 bendrai valdomų viešbučių prekės ženklų, iš viso 5 700 viešbučių, 1,1 milijono kambarių, išsibarsčiusių po 110 pasaulio šalių. Skaičiai išties įspūdingi, tačiau, nepaisant 90 metų siekiančios istorijos ir daugybės jau gerai žinomų prekės ženklų, žvilgsnis krypsta į ateitį – kur gyvensime, kur apsistosime ateityje? Juk tai tarsi nubraižo investavimo gaires. Tiek verslo gigantams, tiek ir paprastiems žmonėms šiandien kyla klausimas, į ką verta investuoti.

 

Sveikas maistas, nemokami dviračiai ar visą parą veikianti sporto salė – tai, ką pradėjo siūlyti inovatyvūs viešbučiai, norintys prisitaikyti prie šiuolaikinio žmogaus gyvenimo įpročių.

 

Paranki niša smulkiems investuotojams

Jau minėtas „Marriott“ 2014-aisiais atidarė pirmąjį prekės ženklo „Moxy“ viešbutį Milane. Jo devizas – „kaip namuose, tik su barmenu“. Taigi, visų žvilgsniai krypsta „namų“ link. Ir tai yra gera naujiena smulkiems investuotojams, kurie žvalgosi investicijai tinkamų (gyvenamojo) nekilnojamojo turto objektų.

Netolimoje ateityje (2020 m.) Vilniuje duris atvers naujas „Radisson“ grupės narys – viešbutis „Radisson Red“, atspindintis besikeičiančias tendencijas, t. y. orientuotas į vadinamąją Y kartą. Naujos koncepcijos viešbutyje mobiliosiomis programėlėmis bus galima išspręsti daugybę klausimų, kuriems anksčiau prireikdavo viešbučio darbuotojo pagalbos. Meno kūriniai taip pat ras vietą tiek bendrose viešbučio erdvėse, tiek kambariuose, sukurdami meno galerijos, jaukumo jausmą. Vėlgi – idėjos tiems, kas planuoja investuoti į gyvenamąjį NT. Galbūt plėtoti boutique tipo viešbutį. 

 

Visų žvilgsniai krypsta „namų“ link. Ir tai yra gera naujiena smulkiems investuotojams, kurie žvalgosi investicijai tinkamų (gyvenamojo) nekilnojamojo turto objektų.

 

Vienas įdomesnių minėtų tendencijos pavyzdžių – mažiausiu loftu Rytų Europoje tituluojamas butas / loftas, įsikūręs Vilniuje. 12 kv. m erdvėje funkcionaliai išspręsti visi patogiam gyvenimui reikalingi dalykai, įtalpinant netgi vonią. Nesakau, kad ateityje visi „įsisprausime“ į 12 kv. m, tačiau tendencija aiški: daugelis žmonių vis labiau vertina funkcionalaus būsto suplanavimą – taupus svarbiau nei erdvus. Nors kai kuriuose net ir naujos statybos projektuose dar tenka matyti 50 kv. m butų su 10 kv. m koridoriumi... Kur logika?

 

Daugelis žmonių vis labiau vertina funkcionalaus būsto suplanavimą – taupus svarbiau nei erdvus.

 

Gyvename didelių pokyčių, technologijų, keičiančių pasaulį, amžiuje. Nereikia to bijoti – tereikia būti atviriems naujovėms, žvalgytis kur kas toliau nei siekia mūsų pačių aplinka, nepamiršti keliauti! Daugybę dalykų pasaulis jau yra atradęs, bet, tikiu, dar daugybę ir atras. Prisimenu posakį, kad dviratis jau išrastas, tačiau kas galėjo pagalvoti, kad temperatūrą bute ar durų atrakinimą / užrakinimą reguliuosime išmaniuoju telefonu. Tuo pačiu telefonu išjungsime visas namų šviesas ir išėję į lauką atsirakinsime automobilį. Kad čiužiniui bus suteikiama 90 dienų garantija ir, jei mums nepatiks (tris mėnesius!) ant jo gulėti, čiužinį pardavusi kompanija pati atvyks jo pasiimti. Tai bent!

 

TEKSTAS – Tomo Grižo