„Lietuvos geležinkeliai“ žada elektrifikuoti ruožą Vilnius–Klaipėda

Pirmadienis, 01 sausio 2018

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ per ketverius metus žada elektrifikuoti kelią Vilnius–Klaipėda. Pasak įmonės vadovo Manto Bartuškos, darbai galėtų kainuoti 250–300 mln. eurų – gerokai mažiau nei planuota anksčiau.

„Tarp pagrindinių kitų metų infrastruktūrinių projektų bus ruožo Vilnius–Klaipėda elektrifikacija ir sujungti miestus elektriniais traukiniais. Elektriniai traukiniai yra efektyvesni, mažiau naudoja energijos ir duoda akivaizdžius aplinkosauginius pliusus. Iš pradžių buvo teigta, kad darbai gali kainuoti apie 400 mln. eurų, bet šiandien tikimės, kad kainuos 250–300 mln. eurų“, – pirmadienį spaudos konferencijoje sakė M. Bartuška.

Anot jo, artimiausiu metu ketinama skelbti rangovo konkursą, o darbus baigti 2021–2022 metais. Ateityje, pasak M. Bartuškos, bus svarstoma elektrifikuoti ir kitus ruožus.

„Lietuvoje šiuo metu turime elektrifikavę tik 7 proc. viso geležinkelių tinklo, o ateityje tikimės, kad bus elektrifikuota 30–40 proc. tinklo“, – kalbėjo M. Bartuška.

Šiuo metu įmonė turi apie 10 elektrinių keleivinių lokomotyvų, tačiau ateityje planuojama įsigyti ir elektrinių krovininių lokomotyvų, kurių dabar ji neturi.

„Formuojame tam poreikį, galutinių skaičiavimų neturime, bet kad pakeistume krovinių srautą, gali būti iš pradžių perkama 40-50 lokomotyvų, vėliau jų daugėtų“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

M. Bartuška negalėjo atskleisti investicijų į naujus lokomotyvus, tai esą parodys galutinis poreikis.