Šiuolaikinių biurų tipai, arba kur ieškoti vietos dirbti

Per pastaruosius keletą metų ne tik pasikeitė požiūris į darbo vietą, bet ir atsirado tokių puikių įprasto biuro ir jo erdvių alternatyvų kaip bendradarbystės centrai (co-working’ai), bendros darbo erdvės (shared office space), mini biurai ir kiti. Kodėl šios tendencijos įgauna nemenką pagreitį Lietuvoje, kalbėsiu remdamasis asmenine patirtimi.

Nepriskiriu savęs nei prie laisvai samdomų darbuotojų, per pastaruosius keletą metų užtvindžiusių pasaulį, nei prie tų, kuriems praleisti visą dieną biure yra daugiau nei įprasta. Pirmuoju atveju mane per daug blaško keliaujant dirbti iš įvairiausių kavinių, barų ar tų pačių co-working’ų. Kadangi keliauju nemažai, dalis mano darbo būtent minėtose vietose ir vyksta. Tuomet galvoju: ech, greičiau į biurą ar bent į namus, iš kurių patogu ir ramu dirbti. Antruoju atveju – sėdėti ištisą dieną biure – taip pat nėra džiuginanti mintis, bet tai, pasirodo, priklauso ir nuo paties biuro.

Bendradarbystės centrai, arba co-working’ai

Kartu su laisvai samdomų darbuotojų banga, didėjant poreikiui, visame pasaulyje ėmė plisti tokie centrai biurai, kuriuose galima „užsisakyti“, „išsipirkti“ darbo vietą valandai, savaitei, mėnesiui. Tai itin patogu keliaujant ir dirbant, nes kavinės dažnai būna triukšmingos, neretai tenka sukti galvą dėl nekokybiško belaidžio interneto ir pan. Co-working’ai sprendžia visas šias problemas, pasiūlydami (daugeliu atvejų) nemokamą kavą, gerą belaidį internetą, atskirus pokalbių kambarius (susiskambinti su verslo kolegomis per „Skype“ ir pan.), patogias, šiuolaikiškas darbo erdves. Nuo Balio salos iki Europos – šiandien beveik bet kurioje šalyje ir bet kuriame didesniame mieste galima rasti co-working’ą. Kai kurie jų netgi siūlo apsistojimą / apgyvendinimą. Teko tokiame apsilankyti, kai viešėjau Los Andžele.


Tokios bendradarbystės erdvės patogu ne tik keliaujant. Keletas mano draugų, valdančių vienokį ar kitokį verslą Lietuvoje, darbui su komandos nariais online renkasi vieną ar kitą co-working’o erdvę Vilniuje. Patogu, nebrangu (vienos darbo vietos kaina Vilniuje prasideda nuo 50 € mėnesiui). Be to, dauguma co-working’ų orientuoti į bendruomeniškumą, bendruomenės kūrimą, organizuoja įvairius renginius, konferencijas.

Minibiurai – patogu ir madinga

Galiu tik pasidžiaugti, kad pasaulyje populiarėjanti nedidelių, netgi vadinamųjų mikrobiurų, tendencija atkeliavo ir į Lietuvą. Į tai reaguodami NT plėtotojai, NT projektus valdančios įmonės rinkoje pradėjo siūlyti nedidelio ploto mini biurus, kuriuos visi, besinuomojantys bendrai, gali naudotis atskirai įrengtais susitikimų, pokalbių kambariais, konferencijų salėmis, spausdinimo ir kitomis paslaugomis. Biuras šiandien tampa neužgriozdinta darbo erdve, o visa kita yra išspręsta ir suplanuota taip, kad būtų patogu... dirbti. Nereikia rūpintis dėl pasibaigusio popieriaus spausdintuve, sukti galvą, kaip ir kur rasti tvarkytoją, netgi kavos puodelių patiems išsiplauti nebereikia!..
Papasakosiu istoriją apie tai, kaip mes ieškojome ir radome idealų biurą Vilniuje. Užduotis nelengva. Kas susidūrę, tikrai žino.
Iš pradžių dairėmės verslo centro verslo centre. Didžiuosiuose, naujausiuose verslo centruose įsikuria įmonės, kurios išsinuomoja didesnį plotą, padalija jį į mažesnius (mikrobiurai, o ką aš sakiau!) ir nuomoja juos smulkioms įmonėms. Užsukome į vieną tokių. Man, mėgstančiam madingus dalykus, Vilniaus centre neseniai duris atvėręs (madingas) verslo centras atrodė nerealus variantas. Kolega Artūras nuramino ir prašė palaukti, apžiūrėti kitus variantus. Bet aš jaučiausi įkvėptas, tarsi serialo „Kostiumuotieji“ (angl. „Suits“) aplinkoje: matydamas stilingais kostiumais ir stilingomis šukuosenomis pasipuošusius bankininkus sukinėjausi krėsle su vaizdu į miestą ir nutariau, kad renkuosi šitą. Tuomet dar nesupratau, kodėl Artūras šypsosi ir kviečia vykti apžiūrėti kito varianto (iš keleto buvome atsirinkę du).


Atvykome į „Technopolis Ozas“ biurų miestelį, kalbant tiksliau, į naujausią jo biurų pastatą „Delta“. Jame įsikūręs ir tarptautinis co-working’as „UMA Workspace“, ir „Mažų biurų erdvė“. Visa tai, apie ką jau pasakojau. Su kolega buvome ką tik prisijungę prie vienos Estijos sutelktinio finansavimo platformos NT projektams plėtoti, tad dairėmės erdvės dirbti Vilniuje.
Iš pat pradžių nieko ypatingo tarsi nevyko: įsikūrėme nedideliame (vėlgi – mažų biurų erdvė) biure ir kibome į darbus. Ilgai sėdint prie darbo stalo kartais užeina noras... pastovėti. Jokių problemų – spustelėjus stalo krašte esantį mygtuką, stalą galima pasikelti ar nusileisti į norimą, patogų aukštį. Palyginimui, prieš tai lankytame (prabangiame, moderniame, madingame) verslo centre stalai buvo patys paprasčiausi…

Privatumas, administratorė ir kiti privalumai

Populiaru ir madinga tapo dirbti vienoje bendroje erdvėje, kurioje kiekvienas turi savo darbo stalą ir vienas kitą girdi, mato. Ir dažnu atveju kalba telefonu toje pačioje erdvėje. Man toks variantas netinka, nepatinka. Tad būtent telefoniniams ar „Skype“ pokalbiams skirtos atskirai įrengtos erdvės mūsų mini biure labai džiugina. Dažnai bent valandą per dieną skiriu telefoniniams pokalbiams ir, kad netrukdyčiau šalia sėdinčio kolegos, tiesiog išeinu pasivaikščioti: telefonu galiu kalbėti bendrose erdvėse, kuriose yra patogių fotelių, kai kurie – su specialiomis garso nepralaidžiomis sienelėmis, taip pat naujųjų laikų telefonų būdelių, kuriose būdamas negirdi pašalinių, o pašaliniai negirdi tavęs.

Tomas Grižas:  „Galiu tik pasidžiaugti, kad pasaulyje populiarėjanti nedidelių, netgi vadinamųjų mikrobiurų, tendencija atkeliavo ir į Lietuvą. Biuras šiandien tampa neužgriozdinta darbo erdve, o visa kita yra išspręsta ir suplanuota taip, kad būtų patogu dirbti."


Planavome didesnį susirinkimą, beveik dienos trukmės brainstorming’ą – smegenų šturmą – su keliais verslo kolegomis. Skambutis verslo centro administratorei ir jau diskutuojame, kuri konferencijų salė mums būtų tam tinkamiausia. Taigi, įsikuriame erdvioje, supermodernioje salėje, kurios įranga leidžia patogiai rengti tarptautinius susitikimus, kai komandos nariai išsibarstę per kelias šalis.
Žinoma, sakysite, nuosava administratorė yra patogu, bet, gerai pasvarsčius, ne itin naudinga ar apsimoka išlaidų atžvilgiu, todėl dar vienas pliusas mažus biurus siūlantiems plėtotojams, kurie kiekvienam biurų nuomininkui siūlo vienos paslaugios administratorės paslaugas.
Ir dar šiek tiek apie kavą. Nė viena darbo diena nepraeina be kelių puodelių kavos ir kelių susitikimų. Jau įsikūręs vis pajuokaudavau, kad iš biuro nuomos kainos galima drąsiai atimti šimtą ar du, mat kokybiška kava, įskaičiuota į biuro nuomos kainą!

Galėčiau įvardyti dar ne vieną pliusą, bet, manau, šiam kartui pakaks. Norėjosi papasakoti, o mažiau žinančius supažindinti su naujais sparčiai populiarėjančiais ir itin patogiais darbo erdvių ir apskritai darbo konceptais. Gera ir patogu dirbti erdvėje, kurioje apie viską pagalvota, kurioje jautiesi patogiai ir iš kurios dažnai nė nesinori išvykti...


MIKROBIURAI NAUJAMIESTYJE – DARBUI IR INVESTICIJAI

Dideliu greičiu besivystančiame sostinės Naujamiesčio mikrorajone kuriama nauja erdvė smulkiajam verslui kurtis ir augti – Švitrigailos biurai. Šiuose mikrobiuruose bus įkurta daugiau nei 80 darbo vietų laisvai samdomiems specialistams ir smulkiojo verslo komandoms dirbti. Norintieji investuoti į patalpas gali tikėtis be jokių rūpesčių gauti stabilias pajamas, generuojančias iki 12 % dydžio metinę investicinę grąžą.
Visiškai rekonstruotose 830 kv. m ploto patalpose Švitrigailos g. yra suformuoti 28 darbo kabinetai 2–8 žmonių komandoms. Stilingai ir patogiai įrengtuose mikrobiuruose dirbti žmonėms bus patogu ir paprasta. Užtikrinti visi pagrindiniai jų poreikiai – įkurta kortelėmis rakinama bendra virtuvėlė, rekonstruoti tualetai, dušai bei įkurta dviračių saugykla. Šalia Švitrigailos biurų daug vietų skaniai pavalgyti, užkąsti ar tiesiog išgerti kavos. 500 m spinduliu daugybė kasdien reikalingų paslaugų įmonių bei įvairių prekių parduotuvių.

Pagrindiniai projekto privalumai:
• ypač patogi vieta Naujamiestyje su puikiai išplėtota infrastruktūra ir didele verslo koncentracija;
• šalia pastato esanti stotelė užtikrina patogų ir greitą susisiekimą su visais miesto rajonais tiek viešuoju, tiek nuosavu transportu;
• biurai įkurti 2 pastato aukšte, į kurį galima pakilti erdviu liftu;
• patalpos įrengtos moderniai ir kokybiškai;
• individuali elektros apskaita ir apsaugos sistema kiekviename kabinete;
• maži administraciniai kaštai: ~1,6 Eur / kv. m šiltuoju metų laiku ir iki 2 Eur / kv. m žiemą;
• automatinė ventiliacijos sistema užtikrina gerą savijautą visą darbo dieną;
• reguliariai valomos patalpos užtikrins gerą jūsų verslo įvaizdį prieš klientus ir nekels jokių papildomų rūpesčių.

Dėl biurų nuomos ir įsigijimo kreipkitės į NT brokerius: Karina Semionova, tel. + 370 659 55 965, Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. ir Aurelijus Jakavickas, tel. + 370 618 868 46, Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį..

TEKSTAS – Tomas Grižas
NUOTRAUKOS – „Švitrigailos biurai“, „Capital Team“ archyvo nuotr.