Pradedamas rengti kruizinių laivų krantinės ir administracinio pastato projektas

Antradienis, 15 lapkričio 2022

UAB „Statybos inžinierių konsultantų biuras“, pasiūlęs tinkamiausią kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Uosto direkcijos administracinio pastato projekto sprendinį, jau netrukus imsis darbų. Su įmone pasirašyta ir jau yra įsigaliojusi projektavimo paslaugų pirkimo sutartis. Projektą tikimasi gauti po metų. 

„Tai dar vienas didelis žingsnis pirmyn, kad mieste turėtume naują, šiuolaikišką, modernią viešąją erdvę, išsipildys uostamiesčio gyventojų svajonė – turėti dar vieną prieigą prie Kuršių marių. Bus sukurtos naujos poilsio erdvės visuomenei, kultūrai, miesto renginiams“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Kruiziniams laivams švartuoti skirtos krantinės ir naujo Uosto direkcijos administracinio pastato architektūros projekto „Kuršių vartai“ rengėjų UAB „Statybos inžinierių konsultantų biuras“ teigimu, tikslas – sukurti ne tik krantinę ir Uosto direkcijos administracinį pastatą, bet ir erdves, kurios tiktų klaipėdiečiams bei miesto svečiams. Atsiras laiptai, vedantys prie vandens, kurie galėtų tapti saulės palydėjimo vieta, pėsčiųjų ir dviračių takai, erdvės poilsiautojams, renginiams. 

„Projektuojamas kompleksas – tai ne tik miesto vartai į jūrą, bet ir jūros vartai į miestą. Tai naujas Klaipėdos silueto spaudas, su pagarba esamam bei istoriniam kontekstui, papildantis daugialypę miesto išklotinę, besikeičiančią slenkant Kuršių mariomis. Tai sveikinantis atvykstančius atviros ir šiuolaikiškos šalies, miesto, uosto, taipogi atvirą ir daugiakultūrę visuomenę atspindintis objektas“, – autorių kolektyvo vardu pasakoja architektūros profesorius Gintaras Čaikauskas bei architektas Andrius Keizikas.

Uosto direkcijai patikėjimo teise priklausančiame sklype šalia Žiemos uosto krantinių planuojamas naujasis Uosto direkcijos administracinis pastatas būtų statomas ant naujai suformuotos krantinės kruiziniams laivams švartuoti. Būtent dėl šios priežasties buvo nuspręsta šiuos projektus sujungti ir įgyvendinti kartu, taip sukuriant naujas viešąsias erdves.

Nevertinant pandeminio laikotarpio, dėl kurio kruizinė laivyba buvo sustojusi, Klaipėda neturi užtektinai vietos kruiziniams laivams švartuoti. Kasmet maždaug 10-čiai kruizinių laivų, išreiškiančių norą užsukti į Klaipėdą, Uosto direkcija privalo pasakyti „ne“ vien dėl vietos stokos, todėl buvo priimtas sprendimas statyti naują krantinę, kuri leistų priimti dar daugiau kruizinių laivų ir jais atplaukiančių užsienio turistų.

Temos: Komercinis NT