Klientų kantrybė ir supratingumas - vienos didžiausių vertybių šių dienų apdailos rinkoje

Šeštadienis, 06 lapkričio 2021

Suaktyvėjusi nekilnojamojo turto (NT) rinka, į rekordines aukštumas kylančios būsto kainos, statybinių ir apdailos medžiagų brangimas ir tiekimo sutrikimai - regis viskas specialiai susiklostė taip, kad būsto apdailos rinkoje kiltų kuo didesnė įtampa. Kokius iššūkius tenka įveikti šioje srityje dirbantiems, kokios tendencijos ir apskritai, kas vyksta šiandieninėje būsto apdailos rinkoje - apie tai pasakoja apdailos darbų įmonės UAB „VA komanda” bendrasavininkė ir gamybos vadovė Ineta Janušytė.

Pandemijos metu ypatingai suaktyvėjo būsto rinka, pardavimuose pasiekti nauji rekordai. Ar būsto apdailos rinkoje taip pat jaučiamas padidėjęs aktyvumas? Ar padaugėjo užsakymų?

Taip, vienareikšmiškai. NT sandorių ir apdailos paslaugų užsakymų skaičius koreliuoja tiesiogiai. Be NT rinkos suaktyvėjimo, stebime ir pandemijos sąlygotą žmonių norą tvarkytis - klientai ne tik įsirenginėja naujai įsigytus būstus ar kapitaliai remontuoja esamus, bet ir daro minimalius, kosmetinius atnaujinimus.

Kokie pagrindiniai lietuvių norai ir pageidavimai įrengiant būstą? Galbūt pastebite požiūrio pokyčių?

Naujovės ir patvarumas. Įsirenginėdami būstą sau klientai pakankamai aktyviai domisi naujovėmis ir nebijo priimti drąsių sprendimų. Daugiausia investuoja į ilgaamžes technologijas – inovatyvias šildymo sistemas, rekuperaciją ir kondicionavimą. Netaupo ir pasirinkdami šiuolaikiškas dizaino idėjas: priglaistomus šviestuvus, difuzorius, įvairaus dydžio ir formų plyteles, parketlentes. Taip pat investuoja į interjero dizainą, stengiasi išnaudoti kiekvieną namų erdvę racionaliai bei sukurti ne tik funkcionalią, bet ir šiuolaikišką, stilingą erdvę.

Su kokiais iššūkiais susiduriate? Statybų sektoriuje trūksta darbo jėgos. Kokia situacija su darbuotojais yra jūsų sektoriuje?

Šių dienų pagrindiniai iššūkiai – meistrai ir medžiagos. Paklausos padidėjimas ir užsienio darbuotojų sumažėjimas sukėlė darbo jėgos trūkumą. Sunku surasti kokybiškos darbo jėgos. Darbuotojai nori būti savarankiški – steigia savo bendrijas, dirba individualiai. Deja, teisės aktai ne visuomet suteikia galimybę įmonei pasisamdyti tokį meistrą. Vis daugiau kuriasi specializuotų darbų kompanijų. Todėl savo darbuotojų turėjimas virsta samdomų subrangovų administravimu, dėl ko prarandama laiko ir kokybės kontrolė.

Medžiagų trūkumas ir užsakymų vėlavimas jau tapo šių dienų kasdienybe. Kaip tvarkotės su tuo? Kaip į atidėtus terminus reaguoja klientai?

Mums, kaip apdailos socialistams, medžiagų trūkumas ir užsakymų vėlavimas tapo kasdienybe. Nors žinodami realybę maksimaliai stengiamės valdyti rizikas – turėti kelis tiekėjus, užsakymus daryti maksimaliai anksti. Visgi ne visuomet tai pavyksta. Ypač kai žaliavų tiekimas vyksta iš užsienio ir trečiųjų šalių. Tiekimo grandinių sutrikimai turi įtakos pristatymo terminams, tačiau tokia situacija gali atverti ir naujų galimybių.

Žinodama tai, visada pirmiausia rekomenduoju užsakyti reikalingus dalykus iš karto, kai tik galima atlikti matavimus, nelaukiant visų apdailos darbų pabaigos. Be to, patariu išlikti atviriems naujoms idėjoms. Pavyzdžiui, vietoj plytelių ieškoti kitų sprendimų, tai gali būti ir liejamos betono grindys, ir betono dekoras, ir kiti variantai.

Deja, klientai vis dar jautriai reaguoja į vėlavimus. Jie įsprausti į bankų paskolų teikimo terminus, kur po darbų dar reikia laiko biurokratijai. Kitiems nuomojamas būstas darbų laikotarpiu tampa per brangus. Todėl klientų kantrybė ir supratingumas yra vienos didžiausių vertybių šių dienų apdailos rinkoje.

Apdailos darbų įmonės UAB „VA komanda” bendrasavininkė ir gamybos vadovė Ineta Janušytė

Kaip kylančios nekilnojamojo turto ir statybinių medžiagų kainos paveikė būsto apdailos rinką?

Brango ne tik pats nekilnojamas turtas bei žaliavos, bet ir darbo jėga. Atitinkamai tai turėjo įtakos klientų būstų įrengimo sąmatoms. Jos augo net darbų vykdymo metu – jeigu buvo sudaryta ne fiksuotos kainos sutartis, kainos augo kelių mėnesių laikotarpyje. Tai sukėlė papildomų rūpesčių klientams, kruopščiai planavusiems įrengimo sąmatas. O tokia situacija atitinkamai didino įtampą kliento ir rangovo santykyje.

Galbūt galėtumėte ką nors patarti šiuo metu galvojantiems apie būsto įsirengimą ar didesnį remontą?

Palikti erdvės terminų ir sąmatos pasikeitimams bei turėti kantrybės. Na, ir, žinoma, pasirinkti profesionalus ir pasitikėti jais.

 

Temos: Interjeras